Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Ett år...........

Av Anna - 21 mars 2012 16:55

Idag har det gått ett år sedan Veto låg på operationsbordet första gången.


365 jävla dagar:

*  med i princip koppeltvång och tidsbestämda promenader

* utan lek med saker eller kompisar för Veto

* utan bc i sängen på natten för mej

* utan bcjobbarkompis i lagårn

* utan ett enda vallningspass

* utan att kunna/få träna som vi vill

* att vara tvungen att ligga steget före i tanken dygnet runt


Detta år har oxå innehållit ca 60 resor till Valla Djurklinik (hältutredning, 3 op, återbesök och 55 simgånger) a' 10 mil och 2-3h/gång.


Så JAA jag är lite sliten och inte riktigt på topp varje dag, detta tar otroligt mycket energi, tid och pengar  och jag vet att jag inte orkat glädjas så som jag velat åt alla andras framgångar (det gör fortfaranade lite ont i hjärtat att se andra träna och leva normala liv med sina hundar vissa tunga dagar), självklart unnar jag er alla andra framgångar MEN är grymt avundssjuk för att ni kan och får träna på som jag ju oxå vill...............................


KRAAAAAM!!





 
 
Ingen bild

Katarina

21 mars 2012 17:14

Stor kram till dej!

 
Ingen bild

Lillemor

21 mars 2012 17:20

Jättekram till dig Anna! Är nog ingen som riktigt kan förstå hur du kämpar. Veto skulle bara veta vilken underbar matte du är i ALLA lägen! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du o Veto kan komma igång med allt ni önskar o få ta igen det ni missat!

 
Heléne, Mick, Tiger & Tarzan

Heléne, Mick, Tiger & Tarzan

21 mars 2012 17:24

Jag förstår precis din känsla, och tycker du är fantastiskt duktig på att jobba med dig själv och din inställning till saker (även innan du började gå mental kursen...). Jag vet hur det känns när man vill så mycket, och PANG slås fötterna undan igen. Men för varje gång går man starkare ur motgången - även om det inte känns så just då - och jag är övertygad om att din och Vetos tid kommer.
Kram från mig och grabbarna!

http://www.high5hundkurser.se

 
Ingen bild

Heléne igen

21 mars 2012 17:25

För övrigt instämmer jag i allt som kloka Lillemor skriver! :-)

 
peggy Mys & gaia

peggy Mys & gaia

21 mars 2012 17:33

Finaste Anna som har gett hela din själ till fina Veto! Du kommer få igen allt med råge och ni hinner nog ifatt! Har full förståelse för att du inte orkar glädjas åt andra jämt, den som lever i sin bubbla och grymtar om en "piss-sjua" på linförigheten (ja, visst har jag det :-) )men som faktiskt har alla möjligheter att jobba vidare fullt ut!
Jag ska hurra högt när ni får första förstapriset eller uppflyttning, jag lovar! Kram!

http://peggan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

21 mars 2012 17:44

Jag som följt dig nära och sett era framgångar och bakslag komma och gå kan bara ta av mig hatten och bocka och buga för din enorma ork och din stora kärlek till din hund. Jag vet att Veto kommer att återgälda dig allt Annna, han är den typen av hund..Räcker att titta på hans ögon.. Ta nu en dag i taget och ni kommer att gå segrande ur detta med flaggan i topp.. Vill tro att allt har en mening,, hur jäkla konstigt det än låter.. Att man lär sig något både om sig "själv" och om "andra" när något sådant här händer.. Livet är inte alltid så lätt när man blir prövad,, men nu vänder det ska du se och du kommer att få njuta av en underbar vår och en härlig sommar..KRAM!

 
Ingen bild

Labinot

21 mars 2012 17:52

KRAM!!!!!!!

 
Nina & Jackie

Nina & Jackie

21 mars 2012 18:04

Kram från oss oxå =)

http://ninavarblane.blogspot.com

 
Charlie, Svans & Marshallen

Charlie, Svans & Marshallen

21 mars 2012 19:09

Stora kramar på dig! Vi tänker på er varje dag, och hoppas att vi kan komma igång och träna tillsammans snart! Din kämparanda inspirerar mig jättemycket, och trots all motgång är du en glädjespridare av stora mått!

http://trassladsvans.wordpress.com

 
Ingen bild

Lena

21 mars 2012 20:26

man kan inte ta miste på att du älskar din hund <3 . hoppas verkligen att allt kommer bli bra. kraam

 
Ingen bild

Karin.

21 mars 2012 20:43

Kramen till dig och Veto, Anna;=) <3 <3

 
Ingen bild

Asta

21 mars 2012 20:59

Livet är orättvist mot dig & Veto! Du gör ett fantastiskt arbete med honom. Önskar av hela mitt hjärta att han blir bra så ni får en vanlig vardag. Ni är såå värda det efter alla motgångar! Kram

 
AK

AK

21 mars 2012 21:24

Helt otroligt starkt.
Jag vet ärligt talat inte om jag fixat det.
jag är mitt upp i en korsbandsrehab på minst tre månader och tycker ju att det är skitjobbigt...
Stora imponerade kramar till Dig!!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Inga-Maj

21 mars 2012 21:36

Inte alltid så lätt att glädjas åt andras framgång, när man själv får stå utanför :( Har den fullaste förståelse för det... Ja ett fantastiskt arbete har du lagt ner! Tror inte många skulle kunna hantera det :( Ett bevis på styrka, envishet o en massa kärlek <3 Ni kommer bli hur bra som helst sinom tid. Helt övertygad om det :) Kram

 
Cissi

Cissi

22 mars 2012 08:28

Ja vilken lång hemsk tid ni varit med om du och Veto, du är SÅ beundransvärd som orkat allt detta för din fina Veto. Jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att ni kommer ur detta mycket snart och får njuta av livet precis som det ska vara ni också <3
Och att du inte har någon energi (eller kanske inte heller lust i alla lägen) att kommentera andras "härliga hundliv" är väldigt förståligt. Tycker ändå du alltid försöker och i alla fall är där och "trycker gilla" för att visa att du inte glömt - stor eloge och en JÄTTEKRAM till dig Anna <3

http://www.tripora.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

22 mars 2012 10:42

Hej Anna!
Nu hoppas jag verkligen att du får lägga din energi på roligare saker! Stor elogé till dig som trots alla motgångar ändå alltid gör ditt bästa samt håller humöret uppe :-) STORA kramen från oss

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards